مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آذر 1399 ساعت 21:252020-12-17اقتصادي

آینده مبهم ETFها


دولت درحالی عزم خود را برای عرضه صندوق های سرمایه گذاری یا همان ETF جزم کرده است که دومین صندوقی که عرضه شد، بعد از تاخیر فراوان در امکان معامله، - دولت درحالی عزم خود را برای عرضه صندوق های سرمایه گذاری یا همان ETF جزم کرده است که دومین صندوقی که عرضه شد، بعد از تاخیر فراوان در امکان معامله، این روزها تحت تاثیر روند نزولی بازار قرار گرفته است و باید دید آیا صندوق های آتی با استقبال مردم مواجه می شوند یا خیر.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اردیبهشت ماه بود که زمزمه های عرضه سهام شرکت های دولتی در بورس شنیده شد و مسئولان اعلام کردند که قرار است باقی مانده سهام دولت در چند بانک، بیمه، پالایشگاه و خودرو در بازار سرمایه عرضه شود.

ویژگی این صندوق ها از این قرار بود که همه افراد جامعه با داشتن کد ملی می توانستند خریدار آن ها باشند و تخفیف ویژه ای نیز برای خریداران در نظر گرفته شده شود.

البته اعلام شد که مدیریت این صندوق ها تا سال 1400 با دولت خواهد بود و از سال 1400 به بعد دولت حق مدیریت ندارد و یک دهم درصد سهامدارانی که سهم یک شرکت را خریده اند، جایگزین دولت می شوند.

بر این اساس نخستین ETF که باقی مانده سهام دولت در بانک های ملت، تجارت و صادرات ایران و بیمه های البرز و اتکایی امین بود با نماد دارایکم در اوایل خردادماه پذیره نویسی و امکان معامله ان از او


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده مبهم ETFها

آینده مبهم ETFها