مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آذر 1399 ساعت 11:552020-12-17سياسي

هویت شهری حلقه گمشده کلان شهر مذهبی مشهد


اگر مشهد را مشهدالرضا(ع) می خواهیم نیازمند مدیران و شهرسازان هویت گرا هستیم که با تصمیمات خود حافظه تاریخی مردم این شهر را احیا کرده و مانع از دست رفتن هویت شهر شوند.

- بحث هویت شهری در کلانشهر مذهبی مشهد از آن موضوعات بحث برانگیز بین شهرسازان و مدیران شهری است، موضوعی که طی سال ها و ادوار گذشته هر بار با تغییر مدیران و تصمیم گیران به رنگی دیگر درآمده است؛  وضعیت فعلی مشهد بیانگر همین اختلاف نظرها و نبود یک تفکر واحد و مهندسی شده در شهر است.

محمدحسن برازنده، کارشناس ارشد عمران و دبیر سابق کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد در یادداشتی به نقد بررسی این موضوع مهم پرداخت و نوشت: در دهه های اخیر با پیشرفت صنعت و تکنولوژی، رشد و توسعه شهرها سرعت بیشتری به خود گرفته است.

اگر طرح های توسعه شهری فارغ از اقلیم، فرهنگ و موقعیت جغرافیایی، به صورت یکنواخت و مشابه درنظر گرفته شود، منجر به  ایجاد محیط هایی به دور از معنا، کاهش تعاملات اجتماعی، از بین رفتن حس تعلق شهروندی، بی تفاوتی شهروندان نسبت به محیط زندگی و در یک کلام بی هویتی می شود.

هویت، حلقه اتصال زنجیر باورها و اعتقادات است و اگر شهر را یک پدیده فرهنگی بدانیم که از  یک مجموعه به هم پیوسته و ترکیب شده از سه عنصر فرم، فضا و فعالیت تشکیل شده، در این میان هویت شهر می تواند برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هویت شهری حلقه گمشده کلان شهر مذهبی مشهد

هویت شهری حلقه گمشده کلان شهر مذهبی مشهد