مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آذر 1399 ساعت 09:452020-12-17اقتصادي

انجام مطالعات جامع مدیریت پسماند در 850 شهر کشور


رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از انجام مطالعات جامع مدیریت پسماند در 850 شهر کشور خبر داد و گفت: محل دفن زباله در کشور به 700 نقطه کاهش می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی جمالی نژاد ظهر پنجشنبه در آیین افتتاح نیروگاه زباله نوشهر میزان تولید پسماند عادی در کشور را 58 هزار تن اعلام کرد و گفت: سرانه تولید زباله شهری 800 گرم و زباله روستایی 500 گرم است.

وی خواستار مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های مدیریت پسماند شد و با اشاره به تهیه اطلس پسماند در کشور گفت: در حال حاضر در 850 شهر کشور مطالعات جامع مدیریت پسماند اجرا شده است.

وی با اظهار اینکه پسماند در 283 منطقه کشور مدیریت خواهد شد، رشد اعتبارات پسماند در سال های اخیر را قابل توجه وبیش از 300 درصد دانست و گفت: این اعتبارات برای مدیریت پسماند استان های شمالی هزینه شده است.

جمالی نژاد با بیان اینکه پسماند از جمله دغدغه های مدیریت شهری هستند، یادآور شد: توسعه شهرها و رشد جمعیت سبب افزایش نرخ جمعیت پسماند در کشور شده است و روزانه 58 هزار تن پسماند عادی در کشور تولید می شود.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور استفاده از تجهیزات برتر و نوین را برای مدیریت پسماند لازم دانست و گفت: لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با مشارکت بخش های غیردولتی مصوب شد و زمینه های مشارکت جدی بخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام مطالعات جامع مدیریت پسماند در 850 شهر کشور

انجام مطالعات جامع مدیریت پسماند در 850 شهر کشور