مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آذر 1399 ساعت 09:152020-12-17بين الملل

بهره گیری دروازه ماه ناسا از بازوی رباتیک آژانس فضایی کانادا


ناسا اعلام کرد ایستگاه مداری کره ماه موسوم به دروازه ماه از قطعات رباتیک ساخت کانادا استفاده خواهد کرد که با بازوی رباتیک پیشرفته کانادایی به نام Canadarm3 آغاز می شود.

- بهره گیری "دروازه ماه" ناسا از بازوی رباتیک آژانس فضایی کانادا ناسا اعلام کرد ایستگاه مداری کره ماه موسوم به "دروازه ماه" از قطعات رباتیک ساخت کانادا استفاده خواهد کرد که با بازوی رباتیک پیشرفته کانادایی به نام "Canadarm3" آغاز می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از انگجت، ناسا امروز اعلام کرد که ایستگاه فضایی آینده ناسا موسوم به دروازه ماه یا دروازه قمری (Lunar Gateway) در مدار ماه که به عنوان بخشی از برنامه بازگشت به ماه ناسا موسوم به آرتمیس (Artemis) به دور ماه خواهد چرخید​​، با قطعات و ابزار رباتیک ساخته آژانس فضایی کانادا (CSA) مجهز می شود.

ناسا در این همکاری برای تحقق برنامه آرتمیس که اولین برنامه مهم ناسا برای بازگرداندن فضانوردان خود به کره ماه پس از بیش از نیم قرن است، قصد دارد از آژانس فضایی کانادا(CSA) کمک بگیرد و این آژانس فضایی در اولین گام، اقدام به ساخت و توسعه نسل جدید از بازوهای رباتیک به نام Canadarm3 خواهد کرد که بتواند به بسیاری از قسمت های بیرونی دروازه ماه دست یابد و برای فضانوردان راهی آسان برای انجام تعمیرات فراهم کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره گیری دروازه ماه ناسا از بازوی رباتیک آژانس فضایی کانادا

بهره گیری دروازه ماه ناسا از بازوی رباتیک آژانس فضایی کانادا