مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آذر 1399 ساعت 08:152020-12-17سياسي

یک دهه با «هوبره» و حاشیه هایش


مستند «هوبره» در طی حدود 10 سال ساخت، از یک اثر رفتارشناسانه جانوری به یک مستند اجتماعی محیط زیستی تبدیل شد که سازندگانش همراه با آن سختی های زیادی را متحمل شدند.

- مستند هوبره در طی حدود 10 سال ساخت، از یک اثر رفتارشناسانه جانوری به یک مستند اجتماعی محیط زیستی تبدیل شد که سازندگانش همراه با آن سختی های زیادی را متحمل شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هوبره نام مستندی است به کارگردانی مشترک فتح اله امیری و نیما عسگری که به پرنده ای خاص و در حال انقراض می پردازد؛ پرنده ای که گویا نماد استان یزد است و اگر چه شکارش ممنوع است اما عده ای آن را در تله ها گیر انداخته و به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می فروشند.

فتح الله امیری درباره این مستند به ایسنا می گوید: سال 90 تصمیم گرفتیم مستندی درباره هوبره بسازیم و به شهرها و مناطق مختلفی باید سفر می کردیم.

قصد ما از ساخت این مستند توجه به رفتارهای خاص این پرنده بود، ولی هر چه جلو رفتیم متوجه شدیم یکسری حاشیه های عجیبی اطراف این موجود است از جمله شکار غیرقانونی، فروش و قاچاق آن و حتی جمع آوری و از بین بردن تخم های پرنده.

به این ترتیب از سال 93 یعنی سه سال پس از شروع کار، سوژه اصلی از یک مستند رفتارشناسانه به یک مستند اجتماعی محیط زیستی تغییر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک دهه با «هوبره» و حاشیه هایش

یک دهه با «هوبره» و حاشیه هایش