مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آذر 1399 ساعت 06:152020-12-17فرهنگي

وجود بیش از 70 کارگاه مرمت آثار تاریخی در استان سمنان


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: بیش از 70 کارگاه مرمت، سامان دهی و حفاظت از آثار تاریخی در این استان فعال است.

- ایسنا/سمنان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: بیش از 70 کارگاه مرمت، سامان دهی و حفاظت از آثار تاریخی در این استان فعال است.

مهدی جمال 27 آذر ماه 1399 با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه ارزش پلاک های تاریخی و ثبتی استان بالاست، بناهای تاریخی بر اساس اولویت بندی مرمت می شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان ادامه داد: به رغم شیوع ویروس کرونا، اجرای پروژه های مرمتی استان متوقف نشد و همگی در حال انجام است.

جمال با اشاره اینکه هشت طرح اصلی و اولویت دار مرمتی و 70 کارگاه فعال مرمت و احیا در دست اجراست، بیان کرد: طرح های اولویت دار مرمتی شامل تپه حصار و چشمه علی دامغان، مجموعه تاریخی بسطام و خرقان، جاده تاریخی سنگفرش گرمسار ، بافت تاریخی سمنان و مرمت احیای کاروانسراهای استان است.

وی اجرای این طرح ها را در جذب گردشگر و تبدیل استان از معبر به مقصد موثر دانست و گفت: مجموعه کاروانسراهای استان در فهرست ثبت جهانی قرار دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان میزان اعتبار تخصیص یافته برای مرمت و احیای آثار تاریخی استان را 200 میل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود بیش از 70 کارگاه مرمت آثار تاریخی در استان سمنان

وجود بیش از 70 کارگاه مرمت آثار تاریخی در استان سمنان