مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آذر 1399 ساعت 05:102020-12-17سياسي

وضعیت نامطلوب پژوهش و ساختمان محوری دانشگاه ها/ دانشگاه و صنعت جزیره های مستقل


رییس دانشگاه قم با اشاره به اینکه برخی بیرون گود پژوهش ایستاده و می گویند لنگش کن گفت: ساختمان محوری دانشگاه ها اشتباه است و صنعت و دانشگاه نباید به صورت جزیره ای جدا از هم عمل کنند.

- حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به جدا بودن ساختار بودجه عمرانی از بودجه جاری دانشگاه ها گفت: بخشی از بودجه جاری برای هزینه های امور جاری دانشگاه در نظر گفته می شود که در بخش هایی از جمله هزینه حامل های انرژی، نیروهای شرکتی، حقوق کارکنان و اساتید، تهیه تجهیزات آزمایشگاهی و امور مصرفی دانشگاه ها خرج می شود و هر ساله 10 الی 15 درصد از این بودجه جاری برای معاونت پژوهشی است.

وی با اشاره به اینکه در دستگاه های دولتی بودجه را کاهش می دهند، افزود: علی القاعده باید در هر فصلی 25 درصد بودجه پرداخت شود، اما در عمل اینگونه نیست و ما می بینیم که فصل بهار گذشته و تنها 17 درصد بودجه پرداخت شده یا تابستان تمام شده و فقط 35 درصد بودجه کل پرداخت شده و در نتیجه در ماه های آخر سال با میزان بیشتری از بودجه روبه رو هستیم که گاهی حتی در آخر سال نیز بودجه به طور کامل پرداخت نمی شود.

لزوم پژوهش دانشگاه ها برای ریشه یابی و حل آسیب های اجتماعی رییس دانشگاه قم با اشاره به اینکه نباید تمام بودجه پژوهشی را به پژوهش درباره نیازهای استان اختص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت نامطلوب پژوهش و ساختمان محوری دانشگاه ها/ دانشگاه و صنعت جزیره های مستقل

وضعیت نامطلوب پژوهش و ساختمان محوری دانشگاه ها/ دانشگاه و صنعت جزیره های مستقل