مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آذر 1399 ساعت 04:502020-12-17اجتماعي

فرهنگ ماندن زنان در اَندَرونی و ترویج نگاه جنسیت زده


دبیر کمیته زنان و صلح انجمن علمی مطالعات صلح ایران با اشاره به عدم آموزش مهارت های ارتباطی و تعاملی درست به زنان و مردان در جهت کاهش آزار علیه زنان در محیط های عمومی نظیر دانشگاه و محل کار، - گفت: اگرچه زنان تحصیل کرده اند و وارد عرصه های اجتماعی شده اند اما هنوز نتوانسته اند گذشته خود، الگوهای تربیتی گذشته، مراحل رشد و محیط فرهنگی که در آن بزرگ شده اند را نادید بگیرند و رفتار سنجیده و پخته ای در محیط های عمومی از خود نشان دهند، این در حالیست که این عدم بلوغ و پختگی رفتار در محیط های عمومی را می توان در هر دو جنس (زنان و مردان) مشاهده کرد.

دکتر ندا حاجی وثوق در گفت وگو با ایسنا، همزمان با روز جهانی عاری از خشونت و افراطی گری اظهار کرد: در فرهنگ ما همواره به زنان نگاه جنسیت گونه ای شده است که تنها به دلیل داشتن نقش هایی نظیر همسری و یا مادری و یا به دلیل ویژگی های زنانه اش مورد پذیرش جامعه قرار می گیرد.

همچنین این تصور در بستر ذهن زنان نیز نهادینه شده است از این رو هنگامی که وارد محیط عمومی می شوند احساس می کنند می توانند از جنسیت خود به عنوان ابزاری در جهت پیشبرد خواسته هایشان استفاده کنند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: از سوی دیگر آقایان نیز سالیان سال یکه تاز مجامع عمومی بوده اند و آموزشی را در جهت تعاملات انسانی و نه جنسیتی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ ماندن زنان در اَندَرونی و ترویج نگاه جنسیت زده

فرهنگ ماندن زنان در اَندَرونی و ترویج نگاه جنسیت زده