مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1399 ساعت 20:552020-12-16اقتصادي

بورس می تواند جایگزین درآمدهای بانکی و نفتی شود؟


به نظر می رسد در شرایط این روزهای کشور که تحریم های یک جانبه سد راه درامدزایی دولت از طریق بازار پول و بازار نفت شده است، دولت به بازار سرمایه، - به نظر می رسد در شرایط این روزهای کشور که تحریم های یک جانبه سد راه درامدزایی دولت از طریق بازار پول و بازار نفت شده است، دولت به بازار سرمایه، به عنوان راه سوم برای تامین مالی اقتصاد چشم دوخته است.

راهی که خود اما و اگرهای زیادی دارد و اگر قدم های دولت در این بازار حساب شده برداشته نشود، ممکن است به بن بست برسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حدود دو سالی است که دروازه های بازار جهانی نفت به دلیل تحریم های یکجانبه، به روی طلای سیاه ایران بسته شده است ، بنابراین امکان صادرات نفت برای ایران وجود ندارد.

موضوعی که در کنار تحریم های بانکی و باقی ماندن ایران در لیست سیاه FATF قرار گرفت تا این دو راه تامین مالی برای دولت با چالش همراه شود.

بورس، کریدور سوم تامین مالی در این شرایط دولت به فکر راه سومی افتاد و حدود یک سالی می شود که نام بازار سرمایه یا همان بورس به سرفصل مهم ترین گفته های مسئولان تبدیل شده است و به نظر میرسد این نام همچنان قرار است از سوی مسئولان پر آوازه باشد.

در این راستا، فرهاد دژپسند-وزیر امور اقتصادی و دارایی- در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده است که ضروری است در کنار کریدور بودجه دولت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورس می تواند جایگزین درآمدهای بانکی و نفتی شود؟

بورس می تواند جایگزین درآمدهای بانکی و نفتی شود؟