مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1399 ساعت 13:552020-12-16سياسي

حوزه و دانشگاه دو بال همسو در توسعه و پیشرفت توان علمی کشور هستند


مسئول بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم گفت: حوزه و دانشگاه هر دو بال مشترکی برای به ثمر رسیدن اهداف علمی کشور بودند گه همگام با یکدیگر مسیر توسعه را پیموده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام محمدحسن نبوی در جمع خبرنگاران در آستانه سالروز شهادت آیت الله  دکتر محمد مفتح  که به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است، با اشاره به ماهیت و شاکله وحدت میان حوزه و دانشگاه گفت: ارتباط  اتحاد حوزه و دانشگاه زمانی مطرح شد که نیاز بود دانشگاهیان و حوزویان در جهت رسیدن به یک هدف واحد یعنی سرنگونی رژیم طاغوت شاهنشاهی فعالیت کنند و ضرورت این موضوع بسیار ملموس و محسوس بود که همواره در آن زمان دستهایی در کار بودند تا میان حوزه و دانشگاه تفرقه و اختلاف ایجاد کنند.

 وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی برای تقویت نظام و حفظ مشروعیت و اسلامیت نظام پژوهش و جایگاه دین در جامعه ، حوزه بایستی در این محور گام بر میداشت و دانشگاه نیز بر اساس شرعیات مقدس در موضوعات علمی مختلف و متعدد پیشروی می کرد و از این رو وحدت حوزه و دانشگاه امری بسیار  ضروری بود که در آن زمان تحقق یافت و اکنون نیز ادامه دارد.

مسئول بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم با اشاره به شرایط ایران در دوران پیش از انقلاب گفت: کشوری که وابسته بود به دنیا و آمریکا پس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حوزه و دانشگاه دو بال همسو در توسعه و پیشرفت توان علمی کشور هستند

حوزه و دانشگاه دو بال همسو در توسعه و پیشرفت توان علمی کشور هستند