مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1399 ساعت 13:352020-12-16بين الملل

ماکرون: خواستار بهترین روابط ممکن با انگلیس هستیم


رییس جمهور فرانسه گفت، کشورش خواستار بهترین روابط ممکن با بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه روز چهارشنبه گفت، کشورش خواستار بهترین شکل روابط با انگلیس است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، ماکرون در نشست خبری مشترک با همتای پرتغالی خود گفت، پاریس خواستار بهترین روابط ممکن با لندن، پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خواهد بود.

به طور همزمان بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در جلسه پارلمان این کشور گفت، همچنان امید دارد شرکای اروپایی دید معقولی داشته باشند و توافق را به سرانجام برسانند .

از سوی دیگر آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، امروز (چهارشنبه) در جلسه پارلمان ضمن تأکید بر اینکه اروپا ترجیح می دهد بریتانیا با حصول توافق برگزیت را اجرا کند گفت: پیشرفت هایی حاصل شده اما گشایشی حاصل نشده است .

مرکل افزود با اینکه قرار بود مهلت مذاکرات تا روز یکشنبه باشد، گفت وگوهای لندن و بروکسل برای رسیدن به توافق تا پایان این هفته ادامه خواهد داشت.

بریتانیا 31 ژانویه 2020 (11 بهمن98) رسماً از اتحادیه اروپا خارج شد اما در دوره گذار که قرار است تا پایان امسال (31 دسامبر 2020) باشد، همچنان معیارهای اصلی عضویت در این اتحادیه را حفظ خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماکرون: خواستار بهترین روابط ممکن با انگلیس هستیم

ماکرون: خواستار بهترین روابط ممکن با انگلیس هستیم