مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1399 ساعت 11:502020-12-16سياسي

بسیاری از چالش های قوه قضاییه غیرحقوقی است


بسیاری از چالش هایی که امروز در دستگاه قضایی وجود دارد، حقوقی و قضایی نیست بلکه از جنس چالش های غیرحقوقی مانند مدیریتی، - جامعه شناسی، آمار و فناوری اطلاعات است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید حجت الله علم الهدی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشگاه قوه قضاییه و دانشگاه تهران، ابراز امیدواری کرد، امضای این تفاهم نامه و تعاملات فی مابین، باب همکاری بین ظرفیت عظیم دانشگاه تهران با مجموعه گسترده قوه قضاییه را فراهم کند.

رییس پژوهشگاه قوه قضاییه افزود: مجموعه قوه قضاییه در سال های گذشته ارتباط خوب و مناسبی با بدنه علمی کشور نداشته و این قطع ارتباط موجب ورود ضرر به دستگاه قضا و نهادهای علمی شده بود.

علم الهدی تأکید کرد: نبود ارتباط بین قوه قضاییه و نهادهای علمی مانند دانشگاه ها و مراکز علمی – پژوهشی موجب شده بسیاری از پایان نامه ها و موضوعات تحقیقاتی به سمت کارهای انتزاعی و غیرکاربردی سوق یابد.

به عبارتی این مشکل سبب شده، از یک سو مجموعه قوه قضاییه نتواند از ظرفیت علمی و نخبگانی موجود در کشور بهره ببرد و از سوی دیگر نهادهای علمی نتوانستند از ظرفیت های موجود در دستگاه قضا، بهره مند شوند.

رییس پژوهشگاه قوه قضاییه ادامه داد: در دوره جدید مدیریت قوه قضاییه، تاکید آیت الله رییسی بر این است که پژوهشگاه قوه قضاییه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسیاری از چالش های قوه قضاییه غیرحقوقی است

بسیاری از چالش های قوه قضاییه غیرحقوقی است