مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1399 ساعت 11:452020-12-16فرهنگي

یک پرده و هزار راز + عکس


کارشناس حفاظت و مرمت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، نقاشی قهوه خانه ای را هنری برآمده از عمیق ترین باورهای مذهبی و اعتقادی مردمان این دیار می داند.

- ایسنا/سمنان کارشناس حفاظت و مرمت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، نقاشی قهوه خانه ای را هنری برآمده از عمیق ترین باورهای مذهبی و اعتقادی مردمان این دیار می داند.

راضیه طاهری، به تحلیل یکی از پرده های نقاشی قهوه خانه ای قدیمی که هم اکنون در موزه گرمابه پهنه سمنان نگهداری و در معرض دید علاقه مندان قرار دارد ؛پرداخته است.

این کارشناس میراث فرهنگی سمنان در این تحلیل که در اختیار ایسنا نیز قرار داده علاوه بر واکاوی مضامین مذهبی و عقیدتی و کنکاش در لایه های این پرده،به پیوند این نوع از هنر نقاشی با مشروطیت پرداخته که از نظر می گذرد: نقاشی قهوه خانه ای بعد از نهضت مشروطیت، پدیده نو ظهوری در تاریخ نقاشی این دیار بود که همراه با حفظ تمام ارزش های هنر مذهبی و سنتی ایران، بنا به ضرورت و خواست مردم و به پاس احترام به باورهای آن ها متولد شد.

داستان پیرزن و زیارت بارگاه امام حسین (ع) در قسمت پایین و میانی تابلو، پیرزنی با چادر مشکی و عصایی در دست چپ و کیسه پول به بهای صد تومن در دست راست ایستاده و در مقابل او مردی با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک پرده و هزار راز + عکس

یک پرده و هزار راز + عکس