مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1399 ساعت 11:202020-12-16دانش

رشته مطالعات شهری به بی عدالتی ها و تبعیض ها می پردازد


استادیار دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران گفت: نگاه اعتراضی معمولا در رشته مطالعات شهری نهفته است و به بی عدالتی ها و تبعیض ها می پردازد.

  - رشته "مطالعات شهری" به بی عدالتی ها و تبعیض ها می پردازد ایسنا/خراسان رضوی استادیار دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران گفت: نگاه اعتراضی معمولا در رشته "مطالعات شهری" نهفته است و به بی عدالتی ها و تبعیض ها می پردازد.

  اشکان رضوانی نراقی در برنامه اینستاگرامی انجمن های علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه فردوسی در خصوص شیوه های پژوهش در مطالعات شهری اظهار کرد: متاسفانه در کشور هنوز رشته مطالعات شهری وجود ندارد و خارج از کشور رشته نسبتا جا افتاده ای است.

خصوصیت اصلی مطالعات شهری، میان رشته ای بودن آن است و در فضای بین رشته های مختلفی که در شهر تمرکز می کنند، مانند معماری، شهرسازی، برنامه ریزی شهری و طراحی شهری، تاریخ، جامعه شناسی، علوم سیاسی، انسان شناسی و رشته هایی که به نوعی با انسان، شهر و محیط شهری درگیر هستند، کار خود را میان این رشته ها تعریف می کند.

وی افزود: هدف مطالعات شهری این است که بین رشته ای باقی بماند و به این دلیل، رشته های بسیار زیاد و موضوعات مختلفی را در برمی گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشته مطالعات شهری به بی عدالتی ها و تبعیض ها می پردازد

رشته مطالعات شهری به بی عدالتی ها و تبعیض ها می پردازد