مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1399 ساعت 09:252020-12-16بين الملل

ایاد علاوی: پرواز پهپادها در آسمان عراق با موافقت رسمی بغداد صورت نمی گیرد


نخست وزیر پیشین عراق در واکنش به اظهارات ضد و نقیض درباره پرواز پهپادها در آسمان عراق و اتهامات وارده به دولت «عبدالمهدی» در خصوص موافقت با ورود پهپاد آمریکایی عامل ترور فرماندهان مقاومت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ایاد علاوی رییس ائتلاف الوطنیه در پارلمان عراق که زمانی نخست وزیر بود، در واکنش به اظهارات ضد و نقیض درخصوص نقض حریم هوایی عراق از سوی هواپیماهای نظامی و پهپادها بیانیه ای صادر کرد.

دفتر اطلاع رسانی  رییس ائتلاف الوطنیه طی بیانیه ای که نسخه ای از آن در پایگاه خبری بغداد الیوم منتشر شد، اعلام کرد: اخیرا اظهارات متناقضی درباره مسئولیت حرکت هواپیماها و ورود و خروج آنها از آسمان عراق مطرح شده است اما واقعیت این است که ورود هواپیماهای نظامی و غیرنظامی در آسمان عراق با موافقت دولت صورت می گیرد.

در دوره نخست وزیری ایاد علاوی، وی از پرواز هواپیماهای چندملیتی در آسمان عراق که قصد انجام عملیات علیه یکی از چهره های دینی آن زمان را داشتند، جلوگیری به عمل آورد و به ضرورت پایبندی به قوانین درگیری که بعدها به آن عمل نشد، استناد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اما حرکت پهپادها  در آسمان عراق که طی سالهای اخیر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، با موافقت های رسمی صورت نمی گیرد زیرا با کنترل از راه دور هدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایاد علاوی: پرواز پهپادها در آسمان عراق با موافقت رسمی بغداد صورت نمی گیرد

ایاد علاوی: پرواز پهپادها در آسمان عراق با موافقت رسمی بغداد صورت نمی گیرد