مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1399 ساعت 09:202020-12-16دانش

دستیابی مریخ نورد اینسایت به کیک مریخ !


فرودگر اینسایت ناسا به زیر سطح مریخ که شبیه به کیک است، رسیده و برای اولین بار، ناسا به اعماق یک سیاره غیر از زمین یا ماه رسیده است.

- فرودگر "اینسایت" ناسا به زیر سطح مریخ که شبیه به "کیک" است، رسیده و برای اولین بار، ناسا به اعماق یک سیاره غیر از زمین یا ماه رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، طبق یک گفتگوی ضبط شده که در جریان جلسه مجازی اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا در 15 دسامبر پخش شد و در مجله نیچر نیز منشتر شده است، ماموریت اینسایت (InSight) ناسا سرانجام به درون مریخ نگاه کرده و دریافته است که پوسته این سیاره می تواند شامل سه لایه باشد.

این اولین باری است که دانشمندان به طور مستقیم فضای داخلی یک سیاره غیر از سیاره زمین را بررسی می کنند و همچنین به محققان کمک خواهد کرد تا بدانند که سیاره سرخ در ابتدا و در طول اعصار چگونه شکل گرفته است.

محققان قبل از ماموریت اینسایت ، تنها ساختارهای داخلی زمین و ماه را مطالعه کرده بودند.

در نشست مجازی مذکور، بریژیت ناپمایر اندرون یک زلزله شناس از دانشگاه کلن آلمان گفت: این اطلاعات تاکنون درباره مریخ وجود نداشته است.

این نشان دهنده یک کشف بزرگ برای کاوشگر اینسایت است که با هدف بررسی ساختار داخلی سیاره سرخ در نوامبر 2018 روی سطح مریخ فرود آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستیابی مریخ نورد اینسایت به کیک مریخ !

دستیابی مریخ نورد اینسایت به کیک مریخ !