مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آذر 1399 ساعت 09:502020-12-15سياسي

4 هزار هکتار از اراضی شیبدار گلستان به باغات مثمر تبدیل می شود


استاندار گلستان از اجرای تبدیل کاربری اراضی زراعی شیبدار به باغات مثمر خبرداد و گفت: امسال چهار هزار هکتار از اراضی شیبدار گلستان به باغات مثمر تبدیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیین متمرکز آغاز عملیات اجرایی طرح اراضی شیبدار ظهر سه شنبه با حضور استاندار گلستان و جمعی از مقامات در عرصه های شیبدار شهرستان مینودشت و همزمان از طریق ارتباط تصویری ویدئو کنفرانسی با هشت شهرستان دیگر استان برگزار شد.

استاندار گلستان در این آیین اظهارکرد: طرح مشارکت در تبدیل کاربری اراضی زراعی شیبدار به باغات مثمر برای هجدهمین سال متوالی در استان اجرا می شود.

هادی حق شناس وی افزود: از سال 82 که اجرای طرح آغاز شده است، به طور میانگین سالانه هزار و 600 هکتار از اراضی شیبدار درختکاری شد که امسال درختکاری چهار هزار هکتار از این اراضی در دستورکار است.

حق شناس گفت: با تبدیل این اراضی به باغات مثمر، اشتغال و درآمد پایدار ایجاد شده و از مهاجرت مردم به شهرها و حاشیه نشینی جلوگیری می کند.

وی یکی از اهداف مهم این طرح را کاهش خسارت سیل برشمرد و بیان کرد: بیش از 300 سیل بزرگ و کوچک طی 20 سال گذشته در استان گلستان، بالغ بر 700 میلیارد تومان به بخش های مختلف خسارت وارد کرده و سیل سال 98 هم حدود پنج هزار میلیارد تومانی به ابنیه، تأسیسات، واحدهای مسکونی و کشاورزی خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 هزار هکتار از اراضی شیبدار گلستان به باغات مثمر تبدیل می شود

4 هزار هکتار از اراضی شیبدار گلستان به باغات مثمر تبدیل می شود