مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آذر 1399 ساعت 08:552020-12-15سياسي

بزرگ ترین یافته شمس تبریزی خودش بود


بزرگترین یافته شمس تبریزی، خودش بود.

او به هرسو می رفت تا ظرفیتی پیدا کند که این یافته بزرگ را در میان بگذارد، اما آن را نمی یافت و دیگران را بیگانه احساس می کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، چهل وسومین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره شمس تبریزی با عنوان شمس و مولانا و حکایت رنج انسان و سخنرانی ناصر مهدوی روز چهارشنبه 19 آذر در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار و به طور زنده از فضای مجازی پخش شد.

مهدوی در ابتدای سخنرانی، از شخصیت تاثیرگذار و حیرت انگیز شمس تبریز گفت و او را جزو انسان های بزرگ تاریخ نامید که تاثیر شگرفی پس از قرن ها از خود به جای گذاشته اند.

سپس گفت: وقتی من به اندازه ذهن خود، شمس تبریزی را بررسی می کنم، او را در ردیف انسان های والا و بزرگی می گذارم که دوران ساز بودند؛ آدم هایی مثل سقراط و اسپینوزا؛ یا شخصیت هایی در فرهنگ خود ما مانند شیخ شهاب الدین سهروردی.

نمی خواهم بگوییم کدام یک از این ها بزرگتر هستند.

آن ها انسان هایی هستند که وقتی پا به عرصه خاکی گذاشتند و ایده های شان را مطرح کردند و مفهوم سازی کردند، هنگامی که سینه خود را شکافتند و رازهایی را که دریافته بودند با دیگران به مشارکت گذاشتند، نامشان جاودان باقی ماند و تاثیرگذار شدند و هر کدام به اندازه خودشان گره هایی را باز کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگ ترین یافته شمس تبریزی خودش بود

بزرگ ترین یافته شمس تبریزی خودش بود