مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آذر 1399 ساعت 07:502020-12-15اقتصادي

فیروزآباد، داعیه دار کسب عنوان شهر ملی دست بافته های عشایری


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فیروزآباد گفت: با همت هنرمندان و همکاری مسئولان استان فارس، فیروزآباد فارس به زودی عنوان شهرملی دست بافته های عشایری را کسب خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فیروزآباد، هنرمندان دست بافته های داری در شهرستان فیروزاباد در دریافت نشان و افتخارات در سطح ملی و جهانی دارای جایگاه و شهرت خاصی بوده اند.

از جمله این هنرمندان، محدثه صفری، بانوی هنرمندی است که تاکنون سه نشان ملی مرغوبیت کالا و یک نشان جهانی مهر اصالت از سازمان یونسکو دریافت کرده و به عنوان کارآفرین نمونه کشور معرفی شده است.

از این رو فیروزآباد از توابع استان فارس داعیه دار کسب عنوان شهر ملی دست بافته های عشایری در سطح کشور است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فیروزآباد در این راستا از برگزاری ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی، به عنوان رخدادی خوشایند در این حوزه خبر داد.

درنا شهبازی در گفت ‏وگو با خبرنگار فارس در فیروزاباد، در این باره اظهار داشت: صنایع دستی حامل و بازگوکننده خاطرات و مواریث فرهنگی هر مرز و بوم است که در واقع سفیر فرهنگ، رسوم و آیین هر جامعه محسوب می شود.

وی با اشاره به فراخوان ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی سال 1400 افزود: این یک حرکت فرهنگی است که موجب تثبیت فرهنگ اصیل ایران و هویت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیروزآباد، داعیه دار کسب عنوان شهر ملی دست بافته های عشایری

فیروزآباد، داعیه دار کسب عنوان شهر ملی دست بافته های عشایری