مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آذر 1399 ساعت 05:252020-12-15اقتصادي

بهره برداری از پتروشیمی دهدشت؛ رویا یا واقعیت؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کهگیلویه، طرح پتروشیمی دهدشت سال 1384 در هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی به تصویب رسید و یک سال بعد مجوز تأسیس از سازمان صنایع و معادن گرفت.

بیستم فروردین ماه 1386 بود که با حضور مسؤولان وقت کلنگ این طرح در دشت کلاچو به زمین نشست و بر اساس برنامه زمانبندی مقرر شد تا سال 89 به بهره برداری  برسد و سودآوری 100 میلیون دلاری برای آن پیش بینی شد.

اما با گذشت سال ها از کلنگ زنی اقدامی در زمینه شروع عملیات و اجرایی کردن آن از سوی مدیران و مسؤولان انجام نشد طی این مدت جز مطالعات و پذیره نویسی و افتتاح دفتر پیشرفتی در پروژه صورت نگرفت.

با گذشت یک دهه از کلنگ زنی سرانجام آذرماه 95 عدل هاشمی پور نماینده پیشین مردم کهگیلویه در مجلس طی مراسمی و با شعار وعده ای که محقق شد از آغاز عملیات خاکبرداری پتروشیمی رونمایی و بارها در گفت وگو با رسانه ها اعلام کرده بود که هیچ قدرتی نمی تواند پتروشیمی دهدشت را از ریل خارج کند.

  عملیات اجرایی فاز نخست پتروشیمی دهدشت با هزینه 22 میلیارد تومانی سال 95 آغاز شد؛ در این فاز خاکبرداری با حجم سه میلیارد متر مکعب پیش بینی شده بود.

با شروع عملیات تسطیح زمین و آماده سازی محل احداث طرح و انجام عملیات خاکبرداری، خاکریزی و دیوار چینی در سال 1396 کار تا حدودی سرعت گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از پتروشیمی دهدشت؛ رویا یا واقعیت؟

بهره برداری از پتروشیمی دهدشت؛ رویا یا واقعیت؟