مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آذر 1399 ساعت 14:252020-12-14سياسي

جزییات برگزاری همایش فلسفه دین اسلامی ارایه شد


دبیر علمی همایش فلسفه دین اسلامی با تأکید بر اینکه فلسفه دین برای بیان عقلانی آموزه های بنیادین دین اسلام ضرورت دارد، از برپایی همایش فلسفه دین با پیام تصویری آیت الله جوادی آملی در روز 27 آذرماه خبر داد.

- ایسنا/قم دبیر علمی همایش فلسفه دین اسلامی با تأکید بر اینکه فلسفه دین برای بیان عقلانی آموزه های بنیادین دین اسلام ضرورت دارد، از برپایی همایش فلسفه دین با پیام تصویری آیت الله جوادی آملی در روز 27 آذرماه خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل ساجدی، دبیر علمی همایش فلسفه دین اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،امروز در نشست خبری خود در قم گفت: فلسفه دین دانشی است که به تحلیل عقلانی بشری از آموزه های بنیادین دینی می پردازد و با رویکرد عقلی فلسفی فرانگر و گاهی تجربی، آموزه های بنیادین را مورد مطالعه قرار می دهد؛ فلسفه دین زبان مشترک برای ارتباط با ادیان و اندیشمندان دینی در نقاط مختلف جهان است؛ جهانی که تشنه شنیدن حق و حقیقت است.

ساجدی افزود: فلسفه دین از دو واژه فلسفه و دین ترکیب یافته است؛ فلسفه در عقل و دین در فطرت ریشه دارد و چون انسان از ابتدا هم عقل و هم فطرت داشته است؛ لذا پرسش از مسائل بنیادی برای همه انسان ها صرف نظر از نوع دین و مختصات جغرافیایی و موقعیت زمانی وجود داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات برگزاری همایش فلسفه دین اسلامی ارایه شد

جزییات برگزاری همایش فلسفه دین اسلامی ارایه شد