مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آذر 1399 ساعت 12:052020-12-14سياسي

مقبره بیدل دهلوی احیاء و بازسازی می شود


در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو با متولی دیپلماسی فرهنگی هند طرح احیاء و بازسازی مقبره بیدل دهلوی از شاعران بزگ پارسی گوی هند در دستور کار قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، چگنی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو به همراهی محمدعلی ربانی، رایزن فرهنگی ایران و همیانی، کارشناس سفارت با سری دینش پاتنایک، مدیرکل شورای روابط فرهنگی هند وابسته به وزارتخارجه و متولی دیپلماسی فرهنگی هند دیدار و در خصوص توسعه روابط فرهنگی ایران و هند گفت وگو کردند.

سفیر کشورمان با اشاره به بسترها و ظرفیت های فرهنگی مشترک میان هند و ایران، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را جهت توسعه هرگونه همکاری در زمینه های فرهنگی با هند اعلام کرد.

چگنی افزود: با توجه به اینکه زیرساخت های اصلی مناسبات هند و ایران بر فرهنگ استوار شده است، بهره گیری هرچه بیشتر از این ظرفیت که بخش مهمی از تاریخ مناسبات دو کشور را تشکیل می دهد حائز اهمیت است.

وی با اشاره به شاعران برجسته پارسی گوی هند و تأثیر سبک هندی در ادبیات فارسی، زبان فارسی و توسعه و گسترش آن در هند را توسعه فرهنگ و ارزش های معنوی و عرفانی هند برشمرد و ابراز امیدواری کرد با حضور و مسئولیت جدید پاتنایک در شورای روابط فرهنگی هند فصل جدیدی از مناسبات فرهنگی ایران و هند سامان یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقبره بیدل دهلوی احیاء و بازسازی می شود

مقبره بیدل دهلوی احیاء و بازسازی می شود