مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آذر 1399 ساعت 11:202020-12-14سياسي

خاطره ای از عکاس فقید مطبوعات/ از هویدا پول گرفتم و اعدامش را عکاسی کردم


«سبحان قلی کهنبانی» عکاس پیشکسوت مطبوعات که روز گذشته دار فانی را وداع گفت، خاطره جالبی از برخوردش با امیرعباس هویدا نخست وزیر دوران پهلوی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، سبحان قلی کهنبانی عکاس پیشکسوت ایرنا که در سال های اخیر از بیماری رنج می برد، روز گذشته (یکشنبه 23 آذر) در سن 76 سالگی درگذشت.

او در سال 1341 به استخدام خبرگزاری ایرنا که آن زمان پارس نام داشت، درآمده بود و عکس های بسیاری را از سال های قبل انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی ثبت کرد.

  سخنرانی مشهور امام خمینی در بهشت زهرا، عکاس: سبحان قلی کهنبانی   محمد خُدادی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیامی درگذشت عکاس پیشکسوت خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) را تسلیت گفت و نوشت: خبر درگذشت زنده یاد سبحان قلی کهنبانی، عکاس پیشکسوتِ خبرگزاری ایرنا و روایتگر صاحب سبکِ ایام انقلاب و دفاع مقدس، که با هنر خود توانست صحنه های ناب و بدیعی از آن روزهای پر التهاب را در حافظه بصری مردم ثبت کند، موجب تأثر و تألم شد.

    کتایون لامع زاده، مدیرکل اخبار داخلی ایرنا خاطره ای از زنده یاد کهنبانی را اینگونه شرح می دهد: او مراسم استقبال از نیکسون (سفر سی و هفتمین رییس جمهوری آمریکا در سال 1351 به ایران) را عکاسی می کرد که در یک لحظه، رقاصه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاطره ای از عکاس فقید مطبوعات/ از هویدا پول گرفتم و اعدامش را عکاسی کردم

خاطره ای از عکاس فقید مطبوعات/ از هویدا پول گرفتم و اعدامش را عکاسی کردم