مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آذر 1399 ساعت 08:552020-12-14اقتصادي

رهاسازی بچه ماهی تثبیت کننده آب در زریوار


مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: رهاسازی بچه ماهی در منابع آب غیرشرب استان از آواخر آبان ماه امسال شروع شده است.

- حمید حسین پور در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در نخستین مرحله 330 هزار قطعه بچه ماهی در دریاچه زریبار رهاسازی شد، اظهار کرد: در رهاسازی بچه ماهی از گونه هایی استفاده می شود که تثبیت کننده آب بوده و از رسوب در دریاچه ها و منابع آبی جلوگیری می کنند و منافع زیادی برای محیط زیست دارند.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان به رهاسازی 655 هزار قطعه بچه ماهی در منابع آبی غیرشرب استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: براساس برآورد انجام شده امسال 10 هزار و 300 تن ماهی از مزارع پرورش ماهی و منابع آبی تولید خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته تنها 120 تن ماهی از زریوار برداشت شد، عنوان کرد: بیشترین مراکز تولید ماهی استان مربوط به شهرستان های کامیاران، سقز، سروآباد و سنندج است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون شرکت مهندسین مشاور آساراب که از شرکت های توانمند و فعال حوزه آب در کشور است در حوزه رهاسازی بچه ماهی در زریبار مریوان فعالیت دارد و براساس دیدگاه کارشناسان گونه هایی که ضرری نداشته باشد در این دریاچه رهاسازی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی بچه ماهی تثبیت کننده آب در زریوار

رهاسازی بچه ماهی تثبیت کننده آب در زریوار