مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آذر 1399 ساعت 07:102020-12-14دانش

ساخت دستگاه آنالیز گیرایی و رئولوژی چسب در کشور


عضو هیأت علمی گروه تکنولوژی و مهندسی چوب دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، برای اولین بار در کشور موفق به ساخت دستگاه آنالیز گیرایی و رئولوژی چسب شد.

- توسط عضو هیات علمی دانشگاه منابع طبیعی گرگان صورت گرفت؛ ساخت دستگاه آنالیز گیرایی و رئولوژی چسب در کشور ایسنا/گلستان عضو هیأت علمی گروه تکنولوژی و مهندسی چوب دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، برای اولین بار در کشور موفق به ساخت دستگاه آنالیز گیرایی و رئولوژی چسب شد.

دکتر حمیدرضا عدالت در خصوص این دستگاه به ایسنا، گفت: دستگاه آنالیز گیرایی و رئولوژی چسب با توجه به اهمیت آن برای انجام تحقیقات مرتبط با چسب، رزین و کامپوزیت ساخته شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه دانش فنّی و ساخت این دستگاه به صورت انحصاری در اختیار ایالات متحده آمریکا بود و وجود تحریم ها و قیمت بسیار بالای آن (بیش از 60 هزار دلار)، خرید این دستگاه توسط دانشگاه و حتی کارخانجات کشور مقدور نبود بنابراین، مطالعات اولیه ساخت دستگاه از ابتدای سال 1397 شروع و پروسه طراحی دستگاه در آذرماه 1397 با تکیه بر قطعات و تجهیزات موجود در کشور آغاز شد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه کاربرد اصلی این دستگاه، اندازه گیری ویژگی های فیزیکی- مکانیکی چسب ها و رزین ها است، تصریح کرد: کاربرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دستگاه آنالیز گیرایی و رئولوژی چسب در کشور

ساخت دستگاه آنالیز گیرایی و رئولوژی چسب در کشور