مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آذر 1399 ساعت 10:052020-12-13اقتصادي

شهرک منبت کاران روستای «دهفول» راه اندازی می شود


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از راه انداری شهرک منبت کاران روستای دهفول نهاوند خبر داد و گفت: این اقدام به منظور ساماندهی کارگاه‎های منبت کاران این روستا است.

- ایسنا/همدان معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از راه انداری شهرک منبت کاران روستای دهفول نهاوند خبر داد و گفت: این اقدام به منظور ساماندهی کارگاه‎های منبت کاران این روستا است.

هاشم مظاهری در گفت وگو با ایسنا، ادامه داد: برای احداث شهرک منبت کاران روستای دهفول و راه اندازی کارگاه های صنایع دستی منبت مبلمان در شهرک صنعتی، 25 قطعه زمین به هنرمندان این روستا واگذار شده است.

وی بیان کرد: در فاز نخست این شهرک، زمین ها به هنرمندان روستای دهفول که دارای جواز تأسیس کارگاهی بودند، واگذار و به زودی کار ساخت کارگاه‎های صنایع دستی آن آغاز خواهد شد.

مظاهری با بیان اینکه نهاوند پس از شهرستان های تویسرکان و ملایر قطب تولید منبت در استان همدان است، ادامه داد: در این شهرستان حدود 300 کارگاه منبت وجود دارد.

وی مطرح کرد: حدود 400 هنرمند در نهاوند و در حوزه مشاغل وابسته به چوب فعالیت می کنند که در مجموع برای 819 نفر شغل ایجاد کرده اند و در رشته های منبت، معرق و مشبک فعال هستند و رشته غالب آن ها منبت کاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرک منبت کاران روستای «دهفول» راه اندازی می شود

شهرک منبت کاران روستای «دهفول» راه اندازی می شود