مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آذر 1399 ساعت 07:202020-12-13اقتصادي

280 بهبود یافته کرونایی برای اهدای پلاسما مراجعه کرده اند


مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: 280 بهبود یافته کرونایی برای اهدای پلاسما مراجعه کرده اند که 215 نفر از آنان واجد شرایط اهدا بودند و موفق به انجام این کار خیر شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان مرکزی فاطمه مهدویانی اظهار کرد: اهدای پلاسما فقط در مرکز استان و در شهر اراک انجام می شود و امکان دریافت آن از بهبودیافتگان بیماری کووید 19 در شهرستان های تابعه استان  وجود ندارد به همین دلیل از متقاضیان واجد شرایط درخواست می شود در این خصوص به این کلان شهر مراجعه کنند.

وی افزود: 500 سی سی پلاسما به روش آفرزیس از هر فرد بهبودیافته کووید 19 گرفته می شود و بقیه خون که شامل گلبول قرمز و پلاکت است به خون اهداکننده، بازمی گردد.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی ضمن اشاره به اینکه پلاسمای گرفته شده از بیماران بهبودیافته از کووید 19 باید بلافاصله در حالت انجماد قرار گیرد که دستگاه مورد نظر در شهرستان ها موجود نیست، بیان کرد: با توجه به موج سوم و افزایش مبتلایان به بیماری کووید 19، پلاسما بیشتری برای بهبود بیماران نیاز است و انتقال خون استان مرکزی خواستار همکاری بیشتر افراد واجد شرایط در این خصوص است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

280 بهبود یافته کرونایی برای اهدای پلاسما مراجعه کرده اند

280 بهبود یافته کرونایی برای اهدای پلاسما مراجعه کرده اند