مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آذر 1399 ساعت 05:352020-12-13اقتصادي

کاشت بادام در13 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی کهگیلویه


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه گفت: با کاشت 13 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی این شهرستان بپایلوت بادامکاری در کشور شده است.

- هدایت الله آویزش در گفت وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: این شهرستان به علت شرایط و موقعیت جغرافیایی در سال 93 بعنوان پایلوت بادام کاری در کشور انتخاب شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه گفت: علت این انتخاب، آب و هوای مناسب برای رشد مطلوب درخت بادام در زمین های شیب دار، امکان توسعه کاشت این درخت، جلوگیری از فرسایش خاک و صرفه جویی در مصرف منابع آبی نسبت به سایر استان ها بوده است.

این مسؤول اضافه کرد: تاکنون 13 هزار و 500 هکتار از اراضی شیب دار و تپه ماهور های این شهرستان به زیر کشت درختان بادام و کنار رفته است.

 آویزش تصریح کرد: از مقدار سطح زیر کشت، بیش از 6 هزار هکتار از درختان بادام در شهرستان کهگیلویه به باروری رسیده که علاوه بر درآمدزایی برای مردم منطقه در حفاظت از خاک نقش موثری دارد.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت درخت بادام از 6 هزار هکتار سطح زیر کشت درسال 92 به  هفت هزار و 550 هکتار افزایش داشته است، گفت: با توجه به توسعه کشت بادام در زمین های شیب دار این شهرستان برای حفاظت از خاک شهرستان کهگیلویه در زمینه کشت بادام مقام نخست کشور را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت بادام در13 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی کهگیلویه

کاشت بادام در13 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی کهگیلویه