مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آذر 1399 ساعت 03:402020-12-13سياسي

«تولید مقاله» تولید علم نیست/ چرا صنعت با دانشگاه سنخیتی ندارد؟


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر جامعه تولید و صنعت با جامعه دانشگاهی هیچگونه ارتباطی ندارند، گفت: باید نیازهای عمومی جامعه را بررسی کنیم و دانشگاه ها را به عنوان مرکز تحقیق و توسعه مراکز تولید قرار دهیم.

- عادل نجف زاده عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، با بیان اینکه آموزش عالی آنگونه که باید و شاید برمبنای تولید علم و آینده پژوهانه حرکت نمی کند، اظهار کرد: تا آینده پژوهشی در سیستم نباشد، قطع به یقین رغبتی در دانشگاه ها برای رفع نیازهای کشور در تمام  حوزه ها وجود نخواهد داشت.

  وی افزود: آنچه که امروز تفاوت بین دانشگاه های ما با دانشگاه های کشور های توسعه یافته است صرفاً به روحیه پژوهش محوری دانشگاه ها بازمی گردد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دانشگا ه هایی که در مسیر رفع نیازهای فضای کسب وکار، تولید و صنعت در یک کشوری حرکت می کنند، پژوهش در آنها بیشتر نهادینه تر است تا دانشگاهی که صرفاً پژوهش در جهت ارتقای هیأت علمی دانشگاه دارد.

متاسفانه ما با این تفاوت و رویکرد روبرو هستیم و محور ارتقای هیأت علمی را تولید مقاله قرار داده ایم در حالی که تولید مقاله، تولید علم نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تولید مقاله» تولید علم نیست/ چرا صنعت با دانشگاه سنخیتی ندارد؟

«تولید مقاله» تولید علم نیست/ چرا صنعت با دانشگاه سنخیتی ندارد؟