مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آذر 1399 ساعت 12:102020-12-12دانش

زیباترین رویداد نجومی جهان سال 2020 روز دوشنبه رخ می دهد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، تنها کسوف کاملِ خورشیدِ سال 2020 روز دوشنبه 14 دسامبر برابر با روز دوشنبه 24 آذر ماه رخ می دهد؛ این واقعه آسمانی زمانی اتفاق می افتد که ماه خورشید را مسدود می کند و در مسیر کلی خود تاریکی موقتی را ایجاد کند.

- کسوف کامل که زیباترین رویداد نجومی سال 2020 در جهان است روز دوشنبه 24 اذر رخ می دهد و 2 دقیقه و 9 ثانیه نیز طول می کشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو ، تنها کسوف کاملِ خورشیدِ سال 2020 روز دوشنبه 14 دسامبر برابر با روز دوشنبه 24 آذر ماه رخ می دهد؛ این واقعه آسمانی زمانی اتفاق می افتد که ماه خورشید را مسدود می کند و در مسیر کلی خود تاریکی موقتی را ایجاد کند.

این خورشید گرفتگی در مناطق جنوبی آمریکای جنوبی رخ خواهد داده و مردم در مناطقی خاصی از شیلی و آرژانتین در صورت روشن بودن هوا، قادر به مشاهده کسوف کامل هستند و ممکن است قایق ها یا کشتی هایی که در مناطقی از اقیانوس آرام و اقیانوس اطلس قرار گرفته اند، با دیدن کسوف کامل از این منظره زیبا تصویربرداری کنند.

در خورشیدگرفتگی کلی (کسوف کامل) زمین، ماه و خورشید در یک راستا قرار می گیرند، در این حالت، کل قرص خورشید در پشت ماه پنهان می شود؛ سایه ماه فقط چند کیلومتر از سطح زمین را در بر می گیرد و به موازات حرکت ماه در مدار خود، یک مسیر طولانی منح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیباترین رویداد نجومی جهان سال 2020 روز دوشنبه رخ می دهد

زیباترین رویداد نجومی جهان سال 2020 روز دوشنبه رخ می دهد