مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آذر 1399 ساعت 11:502020-12-12بين الملل

موافقت طرفین بر سر هدایت مذاکرات صلح افغانستان با قوانین اسلامی


بر اساس سندی که روز پنج شنبه به دست آمده، مذاکره کنندگان دولت افغانستان و طالبان موافقت کرده اند که قانون و آموزه های اسلامی، آن ها را در مذاکرات صلحی که در قطر در حال انجام است، - بر اساس سندی که روز پنج شنبه به دست آمده، مذاکره کنندگان دولت افغانستان و طالبان موافقت کرده اند که قانون و آموزه های اسلامی، آن ها را در مذاکرات صلحی که در قطر در حال انجام است، راهنمایی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، این سند، فهرست 21 ماده ای قوانین و فرآیندها برای مذاکرات را به دقت شرح داده و چگونگی مذاکرات را که پشت درهای بسته در حال انجام است، روشن می کند.

طرف های متخاصم هفته گذشته این سند را در دوحه، پایتخت قطر به امضا رساندند؛ جایی که مذاکرات با واسطه گری آمریکا در سپتامبر آغاز شد و طالبان سال ها دفتر سیاسی خود را حفظ کرده است.

به گفته افغانستانی های آشنا با مذاکرات در دوحه، که در مقام ناشناس به گفت وگو پرداختند، یک موضوع حیاتی این بود که آیا تفاهمی که آمریکا در فوریه با طالبان به امضا رساند، بنیان مذاکرات افغان-طالبان قرار گیرد یا خیر.

طالبان مصمم بود که تفاهم با آمریکا به عنوان نقطه شروع تلقی شود، اما مذاکره کنندگان دولت به خاطر موافق نبودن نمایندگان کابل با تفاهم آمریکا-طالبان، نسبت به این موضوع مقاومت نشان دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت طرفین بر سر هدایت مذاکرات صلح افغانستان با قوانین اسلامی

موافقت طرفین بر سر هدایت مذاکرات صلح افغانستان با قوانین اسلامی