مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آذر 1399 ساعت 10:102020-12-12دانش

هشدار محققان نسبت به تبدیل شدن خلیج گرگان به کانون گرد و غبار


رییس پژوهشکده علوم جوی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با تاکید بر اینکه سطح آب خلیج گرگان به شدت تحت تاثیر تبخیر قرار دارد، نسبت به تبدیل شدن این حوضه آبریز به کانون گرد و غبار هشدار داد.

- رییس پژوهشکده علوم جوی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با تاکید بر اینکه سطح آب خلیج گرگان به شدت تحت تاثیر تبخیر قرار دارد، نسبت به تبدیل شدن این حوضه آبریز به کانون گرد و غبار هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر پروین غفاریان در وبینار راهکارهای پایداری خلیج گرگان در شرایط کاهش تراز آب، تغییر اقلیم و فعالیت های انسانی که امروز برگزار شد، با بیان اینکه خلیج گرگان در سواحل جنوبی دریای خزر قرار دارد، افزود: این خلیج اقلیم متفاوتی نسبت به جنوب غربی دریای خزر و همچنین از جهت دمایی نیز این حوضه آسیب پذیری بیشتری نسبت به تغییر اقلیم دارد.

وی ادامه داد: نتایج مطالعات نشان داد که بیشترین بارش ها در این خلیج در فصل پاییز و زمستان و کمترین میزان بارش ها در فصل تابستان است، ضمن آنکه در ماه مرداد دما در این منطقه به اوج خود می رسد و در دی ماه و بهمن ماه کمینه های دمایی مشاهده خواهد شد.

غفاریان با تاکید بر اینکه این الگوی دمایی و بارشی در گلوگاه این خلیج دیده می شود، اظهار کرد: سطح آب خلیج گرگان به شدت تحت تاثیر تبخیر قرار دارد به گونه ای ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار محققان نسبت به تبدیل شدن خلیج گرگان به کانون گرد و غبار

هشدار محققان نسبت به تبدیل شدن خلیج گرگان به کانون گرد و غبار