مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آذر 1399 ساعت 08:302020-12-12حوادث

کشف عتیقه های 200 میلیاردی


فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پلیس پیشگیری ناجا، از کشف پنج قطعه عتیقه مربوط به دوره هخامنشی و سلوکی به ارزش بیش از 200 میلیارد ریال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سردار امیر رحمت الهی اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه غارتگران میراث فرهنگی قصد فروش تعدادی اشیا تاریخی فرهنگی در شهر کرمانشاه را دارند موضوع به صورت ویژه، در دستور قرار گرفت.

وی افزود: مأموران یگان حفاظت کرمانشاه با همکاری پلیس امنیت اقتصادی پس از اطمینان از وجود اموال تاریخی و فرهنگی در محل معامله و اخذ دستور از مقام قضایی در بازرسی از منزل مسکونی پنج قطعه عتیقه تاریخی مربوط به دوره هخامنشیان و سلوکیان کشف کردند.

این مقام انتظامی در خصوص نوع عتیقه های کشف شده گفت: اشیا عتیقه کشف شده، شامل 2 عدد گوشواره طلا به وزن 41 گرم، 2 عدد پیکرک به نقش فرشته بالدار به وزن 3 گرم و 2 عدد کتیبه به خط میخی از جنس طلا می باشد.

سردار رحمت الهی در پایان با بیان اینکه بر اساس اعلام نظر اولیه کارشناسان میراث فرهنگی ارزش ریالی اشیا عتیقه کشف شده بیش از 200 میلیارد ریال برآورد شده است، ادامه داد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف عتیقه های 200 میلیاردی

کشف عتیقه های 200 میلیاردی