مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آذر 1399 ساعت 06:102020-12-12اجتماعي

تشدید رصد و پایش تالاب های مازندران/ باکلان ها آنفلوآنزا نداشتند


کارشناسان دامپزشکی مازندران به همراه ماموران محیط زیست به صورت مداوم آب بندان ها و تالاب هایی را که زیستگاه پرندگان مهاجر آبزی زمستان گذران بوده رصد و پایش می کنند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، همه ساله با شروع فصل سرد سال نگرانی ها در ارتباط با شیوع بیماری های فصل سرما به ویژه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شدت می گیرد و باتوجه به شرایط استان مازندران و حضور پرندگان مهاجر در طبیعت استان این نگرانی ها در استان بیشتر است.

زنگ خطر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان روزهای ابتدایی آذر ماه در فریدونکنار به صدا درآمد و بعد از انجام نمونه برداری نتیجه مثبت و مازندران به عنوان کانون بیماری اعلام شد.

بعد از آن طی روزهای گذشته تلف شدن دو بال قو در محمودآباد نگرانی ها را بیشتر کرد و پرونده مرگ پرندگان را وارد مرحله جدیدتری کرد.

شنیده شدن مرگ 12 قطعه باکلان و مشاهده ﻻﺷﻪ آن ﺩﺭ ﺳﻮﺍﺣﻞ ﺑﺎﺑﻠﺴﺮ به حدی بر نگرانی افزود که احتمال اینکه پرندگان مهاجر بیشتری به بیماری مبتلا شده باشند را افزایش داد.

سیدحسین رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران در این باره اظهار کرد: استان مازندران همچنان با دو کانون اعلام شده قبلی به عنوان استان پرخطر در بحث پرندگان مهاجر آبزی مطرح است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید رصد و پایش تالاب های مازندران/ باکلان ها آنفلوآنزا نداشتند

تشدید رصد و پایش تالاب های مازندران/ باکلان ها آنفلوآنزا نداشتند