مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آذر 1399 ساعت 06:052020-12-12سياسي

مشکل مردم اطراف تپه باستانی «بازگیر» مینودشت برطرف می شود


مشکل 20 ساله مردم اطراف تپه باستانی بازگیر در ساخت وساز با جابه جایی خانه ها به محلی دیگر برطرف می شود.

- مشکل مردم اطراف تپه باستانی بازگیر مینودشت برطرف می شود ایسنا/گلستان نماینده مردم مینودشت در مجلس گفت: مشکل 20 ساله مردم اطراف تپه باستانی بازگیر در ساخت وساز با جابه جایی خانه ها به محلی دیگر برطرف می شود.

رضا آریان پور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: حدود 20 سال قبل، محوطه تاریخی در روستای بازگیر شهرستان مینودشت شناسایی و در حفاری صورت گرفته حدود 2 تن اشیای تاریخی نفیس با قدمت 6000 ساله کشف شد.

وی بیان کرد: بعد از این موضوع متأسفانه هیچ اقدامی در جهت جابه جایی مردم ساکن در اطراف تپه تاریخی بازگیر صورت نگرفت و در طول این سالها نیز هیچ مجوز ساخت وساز جدیدی به مردم در زمین هایشان صادر نشد.

نماینده مردم گالیکش، مینودشت، کلاله و مراوه تپه در مجلس بیان کرد: 21 خانواری که در این منطقه زندگی می کنند، در طول این مدت برای تأمین مسکن فرزندان خود دچار چالش بودند.

آریان پور گفت: به منظور حل این مشکل با پیگیری هایی که با وزیر میراث فرهنگی داشتم، آخر هفته گذشته جلسه ای در فرمانداری مینودشت با حضور دکتر طالبیان، معاون وزیر میراث فرهنگی و مهندس تجری، مدیرکل میراث فرهنگی استان برگزار و در این جلسه نسبت به ساماندهی مردم این منطقه به توافق رسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل مردم اطراف تپه باستانی «بازگیر» مینودشت برطرف می شود

مشکل مردم اطراف تپه باستانی «بازگیر» مینودشت برطرف می شود