موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 آذر 1399 ساعت 20:452020-12-11سياسي

واکنش شاعر مطرح افغانستانی به ایجاد خط آهن خواف هرات


محمدکاظم کاظمی، شاعر مطرح افغانستانی، نسبت به ایجاد خط راه آهن خواف هرات واکنش نشان داد و گفت: با ایجاد این خط آهن، تجارت و گردشگری افغانستان می تواند نفسی بکشد و امیدواریم راه این نفس را با تخریب های سیاسی نبندند.

- ایسنا/خراسان رضوی محمدکاظم کاظمی، شاعر مطرح افغانستانی، نسبت به ایجاد خط راه آهن خواف هرات واکنش نشان داد و گفت: با ایجاد این خط آهن، تجارت و گردشگری افغانستان می تواند نفسی بکشد و امیدواریم راه این نفس را با تخریب های سیاسی نبندند.

محمد کاظم کاظمی در یادداشتی، در خصوص ایجاد خط راه آهن خواف هرات نوشته است: یکی از آرزوهای دیرین ما ایجاد شبکه ریلی در کشور ماست و نیز ارتباط کشور با این شبکه به کشورهای دیگر.

سال هاست که راه اتصال افغانستان به آب های آزاد از کشور پاکستان می گذشته است؛ کشوری که دولت های آن خصومتی دیرینه با مردم و حکومت های افغانستان داشته اند و این راه ترانزیت افغانستان به جهان دیگر که غالبا از پاکستان می گذشته، همواره گروگان مناسبات دو کشور بوده است.

این راه آهن خواف هرات می تواند گام اول تحقق این آرزو باشد؛ گامی مهم و ارزشمند، به خصوص که به این وسیله، کشور را از انزوای جغرافیایی ای که حاصل راه نداشتن به آب های آزاد است خارج می کند و رفت و آمد میان افغانستان و ایران، این دو کشور همزبان و هم کیش را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش شاعر مطرح افغانستانی به ایجاد خط آهن خواف هرات

واکنش شاعر مطرح افغانستانی به ایجاد خط آهن خواف هرات