مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 آذر 1399 ساعت 16:552020-12-11سياسي

آیت الله یزدی عالِمی زمان شناس و نقش آفرین بود


امام جمعه قم مرحوم آیت الله یزدی را عالِمی زمان شناس و نقش آفرین خواند و گفت: وی به فرمایش رهبر معظم انقلاب، ایمانی راسخ به مبانی انقلاب داشت و برخوردار از غیرت دینی و انقلابی بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری جمعه شب و در مراسم ترحیم سومین روز ارتحال آیت الله شیخ محمد یزدی که به صورت مجازی و از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب و برخی نهادهای دیگر در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد، با بیان این که آن مرحوم از یاران باسابقه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و از پیشگامان انقلاب اسلامی بود خاطر نشان کرد: وی عالِمی مجاهد و فقیهی بصیر و زمان شناس بود.

وی با اشاره به روایت فضل العالِم علی العابد کفضل الشمس علی الکواکب افزود: در شکل گیری شخصیت انسان ها، عناصر مختلف و گوناگونی نقش آفرین هستند که برخی آیات و روایات به این موارد اشاره دارند.

امام جمعه قم ادامه داد: تأکید قرآن و روایات بر مسئله علم و دانش، بصیرت و آگاهی، جهاد و مبارزه و همچنین ثبات قدم نشان از اهمیت این شاخص ها در زندگی افراد است.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: روایت حضرت رسول الله(ص) با تعبیر العُلماء حُصون الإسلام نشان می دهد که فقها و علما، دژهای تسخیرناپذیر دین هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله یزدی عالِمی زمان شناس و نقش آفرین بود

آیت الله یزدی عالِمی زمان شناس و نقش آفرین بود