مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 آذر 1399 ساعت 01:152020-12-10سياسي

معتمدی: نمی دانم چرا با متقلبان پژوهشی برخورد نمی شود!


رییس دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر اینکه مسئولان اگر بخواهند می توانند طی یک ماه با تخلفات علمی و پژوهشی برخورد کنند، گفت: اینکه چرا با این پدیده که زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست، - برخورد نمی شود جای سئوال دارد و به نظر می رسد عده ای از این پدیده سود می برند.

دکتر سید احمد معتمدی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب گزارشی از فعالیت های پژوهشی دانشگاه امیرکبیر ارائه داد و با تاکید بر اهمیت اخلاق در علم و پژوهش، اظهار کرد: اخلاق در همه حوزه ها اعم از اقتصاد، سیاست، مدیریت، علم، پژوهش و .

اهمیت بالایی دارد.

در حوزه علمی و تحقیقاتی فرهیختگان و اساتید باید بیشتر پایبند به اخلاق باشند و ما در کشور مشکلی از نظر اخلاق در دانشگاه ها نداریم و به ندرت شنیده می شود در دانشگاه مقاله ای کپی شده باشد اما در خارج از دانشگاه وضع اخلاق اصلا خوب نیست.

مجلس نیز سال گذشته مصوبه ای در این عرصه برای مقابله با تقلب علمی داشت.

معتمدی تاکید کرد: نمی دانم چرا در برخورد با تقلبات علمی و پژوهشی به طور قاطع برخورد نمی شود و این پدیده در روبروی دانشگاه تهران و یا جاهای مختلف علنا اعلام می شود که مقاله یا مدرک فروشی می کنند و حتی گزارش هایی در خصوص مدرک فروشی در صدا و سیما پخش می شود اما اقدامی نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معتمدی: نمی دانم چرا با متقلبان پژوهشی برخورد نمی شود!

معتمدی: نمی دانم چرا با متقلبان پژوهشی برخورد نمی شود!