مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آذر 1399 ساعت 13:052020-12-10سياسي

کرسی ترویجی «فقر نظریه در سیره پژوهی اهل بیت(ع)» برگزار شد


کرسی ترویجی «فقر نظریه در سیره پژوهی اهل بیت(ع)» به همت پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

- قم- کرسی ترویجی فقر نظریه در سیره پژوهی اهل بیت(ع) به همت پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید علیرضا واسعی پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه کرسی ترویجی فقر نظریه در سیره پژوهی اهل بیت (ع) در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در بحث سیره پژوهی دچار فقر نظریه هستیم و نظریه هایی که تاکنون صادر شده اند، جوابگوی تحقیق در سیره اهل بیت (ع) نیستند، گفت: ما می توانیم با سیستم های رایج در زمینه علوم انسانی، مطالعات سیره پژوهی را انجام داده و مسائل مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم اما واقعیت این است که در این زمینه تلاش های لازم انجام نشده است؛ گفتمان های سیره پژوهی در حال تغییر هستند.

دانشیار پژوهشکده اسلام تمدنی افزود: هر رفتاری از اهل بیت (ع) که در گزارش های تاریخی آمده است، می تواند در بحث سیره پژوهی مورد استناد قرار گیرد.

در بخش دیگر این کرسی ترویجی، مدیر دانشنامه اهل بیت (ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به عنوان ناقد گفت: آسیب شناسی مطالعات سیره پژوهی، یکی از محوری ترین مباحث در زمینه سیره پژوهی است و متأس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرسی ترویجی «فقر نظریه در سیره پژوهی اهل بیت(ع)» برگزار شد

کرسی ترویجی «فقر نظریه در سیره پژوهی اهل بیت(ع)» برگزار شد