مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آذر 1399 ساعت 08:402020-12-10اقتصادي

مکانیزه شدن 75 درصد کاشت گندم در مرودشت


مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از کشت مکانیزه 75 درصد گندم آبی شهرستان خبر داد و گفت: تا کنون بیش از 52 هزار هکتار گندم کشت شده که از این میزان نزدیک به 39 هزار هکتار به صورت مکانیزه کشت شده است.

- عزیز رحیمی با بیان اینکه کشت گندم عمدتا از نیمه آبان آغاز و تا اواخرآذر ماه ادامه دارد، اضافه کرد: کشت مکانیزه خصوصا کشت بر روی بسترهای بلند از اولویت های جهاد کشاورزی این شهرستان در راستای دستیابی به اهداف وزارت و سازمان جهاد کشاورزی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از کشاورزی فارس، رحیمی با اشاره به اینکه تدارک بذرکار به عنوان یکی از اصلی ترین ماشین های کشت پاییزه سال جاری به نحو مطلوبی انجام شد، بیان کرد: نزدیک به 130دستگاه بذرکار نظیر کمبینات، همدانی، خطی کار، بذرکارخصوصا کارنده های کشت بر روی پشته های بلند کشت گندم و جو را انجام دادند.

به گفته رحیمی، کارنده های کشت گندم و جو در ابتدای فصل زراعی توسط کارشناسان پهنه و مکانیزاسیون کالیبره شدند و رانند گان این دستگاه ها دراین زمینه آموزشهای لازم دریافت کردند.

او خاطرنشان کرد: با استفاده از ادوات کشت مکانیزه میزان بذر مصرفی از 380 کیلوگرم در هکتار در روش سنتی به 200 کیلوگرم کاهش می یابد و در دیگر نهاده های مصرفی نظیر آب نیز صرفه جویی قابل ملاحظه ای می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مکانیزه شدن 75 درصد کاشت گندم در مرودشت

مکانیزه شدن 75 درصد کاشت گندم در مرودشت