مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آذر 1399 ساعت 06:102020-12-10بين الملل

خورشید مصنوعی در چین فعال شد


خورشید مصنوعی با گرمایی ده برابر حرارت هسته ای خورشید در چین فعال شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رسانه های چین گزارش دادند که این کشور توانست با موفقیت راکتور همجوشی هسته ای (خورشید مصنوعی) خود را برای اولین بار به کار اندازد و به پیشرفت چشمگیری در زمینه قابلیت های تحقیقات انرژی هسته ای دست یابد.

رادیو بین المللی چین اعلام کرد: رآکتور توکاماک اچ- ال تو- ام (HL-2 M Tokamak) بزرگ ترین و پیشرفته ترین ابزار تحقیقات تجربی همجوشی هسته ای چین محسوب می شود و دانشمندان امیدوارند این رآکتور بتواند به طور بالقوه منبع قدرتمندی از انرژی پاک را فراهم کند.

این رآکتور از یک میدان مغناطیسی قدرتمند برای همجوشی پلاسما های داغ و گرمایی استفاده می کند و این قابلیت را دارد که به دمای بیش از 150 میلیون درجه سانتی گراد برسد که این دما تقریبا 10 برابر گرم تر از حرارت هسته ای خورشید است.

این رآکتور هسته ای در استان سیچوان واقع در جنوب غرب چین قرار دارد و ساخت آن اواخر سال گذشته میلادی تکمیل شده است و به دلیل گرما و انرژی عظیمی که تولید می کند، اغلب خورشید مصنوعی نامیده می شود.

توسعه انرژی همجوشی هسته ای نه تنها راهی برای تامین نیاز های استراتژیک حوزه انرژی چین محسوب می شود بلکه در زمینه توسعه پایدار انرژی و اقتصاد ملی چین نیز دارای اهمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خورشید مصنوعی در چین فعال شد

خورشید مصنوعی در چین فعال شد