مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آذر 1399 ساعت 22:252020-12-09فرهنگي

شجریان که بود؟


یادمان محمدرضا شجریان با حضور هنرمندانی چون شاهین فرهت، حسام الدین سراج و وحید تاج و همچنین جمعی از استادهای حوزه فرهنگ برگزار شد.

- یادمان محمدرضا شجریان با حضور هنرمندانی چون شاهین فرهت، حسام الدین سراج و وحید تاج و همچنین جمعی از استادهای حوزه فرهنگ برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این مراسم بزرگداشت مجازی، به همت انجمن اندیشه و قلم چهارشنبه ـ 19 آذر ماه ـ با عنوان جان عشاق برگزار شد.

در ابتدای این مراسم شاهین فرهت ـ آهنگساز و موسیقیدان ـ که بیشتر در حوزه موسیقی سمفونیک کار کرده است، به ارائه نظرات خود درباره محمدرضا شجریان پرداخت.

او با بررسی عملکرد این خواننده از دو منظر تکنیکی و موزیکالیته، خاطرنشان کرد که محمدرضا شجریان به لحاظ تکنیکی یکی از بزرگترین و تواناترین خوانندگانی است که موسیقی آوازی ایرانی می شناسیم.

فرهت سپس توضیح داد: بخشی از این تکنیک چه در نوازندگی و چه در خوانندگی از طریق تمرین و ممارست به دست می آید و مقدار زیادی از آن هم مادرزادی است.

در حقیقت تکنیک محمدرضا شجریان برآمده از نبوغی است که با ممارست به پختگی رسیده است.

این موسیقیدان سپس درباره بررسی ابعاد هنری صدای محمدرضا شجریان به لحاظ موزیکالیته، یادآور شد که این بررسی، در دو حوزه تکنیک و تمبر صدایی اتفاق می افتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شجریان که بود؟

شجریان که بود؟