مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آذر 1399 ساعت 17:052020-12-09سياسي

پخش مستند «سعادتمندان» ویژه مرحوم آیت الله اعلمی اشتهاردی


به مناسبت اولین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله ابوالحسن اعلمی اشتهاردی مستندی از مجاهدت های این فقید سعید در روزهای 20 و 21 آذرماه از شبکه های مختلف سیما پخش خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مرحوم آیت الله حاج شیخ ابوالحسن اعلمی اشتهاردی متولد یکم فروردین ماه سال 1316 در شهر اشتهارد، بعد از گذراندن دوره ابتدایی در سال 1329 وارد حوزه علمیه شهر اشتهارد و در سال 1332 نیز وارد حوزه علمیه قم شدند و درنهایت در سال 1335 با دستان مبارک آیت الله مشکینی معمم شده ند.

ایشان از شاگردان آیت الله العظمی بروجردی، حضرت امام خمینی (ره)، آیت الله العظمی گلپایگانی، آیت الله العظمی اراکی و دیگر بزرگان حوزه علمیه قم بودند.

از اوایل دهه 50 نسبت به تدریس در حوزه علمیه قم پرداختند، از سال 1342 وارد فعالیت های انقلابی شدند و جزو نفرات ممنوع المنبر از طرف ساواک قرار گرفتند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دعوت حضرت امام خمینی مبنی بر تقویت دستگاه قضایی توسط علما جزو نفرات اولی بودند که درس و بحث را ترک کرده و به دستگاه قضایی پیوستند.

در طول این سال ها به انجام امور قضایی در خوزستان، حاکم شرع همدان، رییس شعب دیوان عالی کشور و امام جمعه شهر اشتهارد پس از شهید سلطانی پرداختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پخش مستند «سعادتمندان» ویژه مرحوم آیت الله اعلمی اشتهاردی

پخش مستند «سعادتمندان» ویژه مرحوم آیت الله اعلمی اشتهاردی