مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آذر 1399 ساعت 14:252020-12-09بين الملل

مخالفت تعدادی از سناتورهای دموکرات با گزینه بایدن برای پنتاگون


اعلام «لوید آستین» ژنرال چهار ستاره آمریکایی آفریقایی تبار به عنوان گزینه ریاست وزارت دفاع دولت جو بایدن، با مخالفت چند سناتور هم حزبی دموکرات او مواجه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال اعلام ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا به عنوان گزینه هیل ، طبق قوانین موجود در آمریکا، برای اینکه فردی نظامی بخواهد صاحب منصبی غیرنظامی(شامل ریاست بر وزارت دفاع) شود، باید حداقل 7 سال از بازنشستگی او گذشته باشد.

با توجه به اینکه نامزد مدنظر بایدن برای پنتاگون سال 2016 بازنشسته شد، او برای انتخاب به عنوان وزیر دفاع آمریکا به مجوز هر دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا نیاز دارد تا این دو شاخه کنگره آمریکا برای او مجوز استثنا صادر کنند.

الیزابت وارن سناتور دموکرات ایالت ماساچوست و یکی از رقبای بایدن در مبارزات مقدماتی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 یکی از مخالفان تعیین آستین به عنوان وزیر دفاع آمریکا است.

او در صحبت با خبرنگاران ضمن تمجید از خدمات لوید آستین به ارتش و مردم آمریکا، در توضیح دلیل مخالفت خود اعلام کرد، که او در سال 2017 با صدور مجوز استثنا برای جیمز متیس ژنرال بازنشسته آمریکا به عنوان اولین وزیر دفاع دولت ترامپ مخالفت کرد چرا که کمتر از 7 سال از بازنشستگی او در ارتش گذشته بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت تعدادی از سناتورهای دموکرات با گزینه بایدن برای پنتاگون

مخالفت تعدادی از سناتورهای دموکرات با گزینه بایدن برای پنتاگون