مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آذر 1399 ساعت 12:052020-12-09اقتصادي

راه آهن خواف- هرات فردا افتتاح می شود


معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: فردا با حضور ویدئو کنفرانسی روسای جمهور ایران و افغانستان و حضور سایر مقامات دو کشور راه آهن خواف- هرات به بهره برداری می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی خبر داد: فردا با حضور ویدئو کنفرانسی رؤسای جمهور ایران و افغانستان و سایر مقامات دو کشور راه آهن خواف- هرات با هدف توسعه روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، توسعه صادرات و افزایش سهم ایران در شبکه ترانزیت بین المللی به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی راه آهن خواف- هرات را پیوند مجدد ملت ایران و افغانستان با تاریخ و فرهنگ مشترک دانست و گفت: این خط آهن موجب گسترش مبادلات منطقه ای و بین المللی برای این بخش از قاره آسیا می شود و نقطه عطفی در توسعه روابط ایران و افغانستان و تکمیل کننده اتصال ریلی چین، قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان و ایران است که اهمیت این طرح را برای دو کشور ایران و افغانستان نمایان می کند.

خادمی با اشاره به جایگاه ویژه ایران در جاده ابریشم اظهار داشت: موقعیت ایران در منطقه به گونه ای است که حلقه اتصال میان شرق و غرب دنیا محسوب می شده است و امروز با تکمیل کریدورهای بین المللی موقعیت ایران دوباره در حال احیا شدن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه آهن خواف- هرات فردا افتتاح می شود

راه آهن خواف- هرات فردا افتتاح می شود