مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آذر 1399 ساعت 10:302020-12-09پزشكي

تازگی و طراوت با فرآیند انجماد فوق سریع


خوردن سبزیجات به طراوتِ زمان چیدن و پختن غذا با گوشت تازه؛ این خواسته ی اکثر کسانی است که برای سلامتی خود و خانواده، به دنبال تهیه ی مواد غذایی تازه هستند.

اما با وجود زندگی شهری، چگونه تهیه ی همواره تازه ی این مواد غذایی ممکن است؟ این سوالی است که پمینا با روش انجماد فوق سریع خود و توقف زمان عمر محصولات غذایی به آن پاسخ داده که در این مقاله با آن آشنا می شویم.

توقف در زمان؛ سفری علمی تخیلی این بار برای مواد غذایی شاید تصور توقف زمان و سفر به گذشته و آینده، تصویری باشد که از فیلم های علمی و تخیلی داریم، تصویری از فردی که در زمان به گذشته و آینده می رود بدون آنکه سن آن شخصیت تغییر کند.

اما آیا می توان این تصویر را برای مواد غذایی مجسم کرد؟ آیا می توان تصور کرد، محصولات غذایی به محض آماده شدن، تا زمان مصرف، دیگر زندگی نکنند و زمان برای آنها متوقف شود؟ مواد غذایی در هر لحظه از عمر خود، از مزرعه تا آشپزخانه، با باکتری ها، قارچ ها و اکسیژن هوا در حال فعل وانفعال و واکنش هستند و به خاطر همین هر لحظه که از زمان آماده شدنشان می گذرد، در حال پیر شدن هستند.

روش های زیادی هستند که این زمان مزرعه تا آشپزخانه را کم می کنند، اما در این مطلب می خواهیم با روشی جالب از پمینا آشنا شویم که همچون فیلم های علمی-تخیلی، این زمان را به صفر، یعنی توقف ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تازگی و طراوت با فرآیند انجماد فوق سریع

تازگی و طراوت با فرآیند انجماد فوق سریع