مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آذر 1399 ساعت 09:352020-12-09سياسي

شناسایی تک درخت افرای قفقازی در بانه


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بانه از شناسایی تک درخت افرای قفقازی موجود در ایران در شهرستان بانه خبر داد.

- ایسنا/کردستان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بانه از شناسایی تک درخت "افرای قفقازی" موجود در ایران در شهرستان بانه خبر داد.

سعداله رحیمی خواه،در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در بازدید کارشناسان میراث فرهنگی از این شهرستان موفق به شناسایی یک گونه درخت خاص بنام افرای قفقازی در اراضی ملی بخش نمشیر روستای کانی برد شدەاند.

وی عنوان کرد: طبق اظهارات دکتر گراوند محقق و فعال حوزه میراث طبیعی استان تنها یک درخت از آن در ایران باقی مانده است که در نوع خود کم نظیر است.

او با بیان اینکه آثار طبیعی گنجینه ارزشمند هر منطقه است؛ تصریح کرد: بدلیل اهمیت حفظ و نگهداری این اثر طبیعی با ارزش و منحصر بە فرد اقدامات لازم همچون تشکیل پرونده و مستند نگاری در راستای ثبت ملی اثر، بە عنوان میراث طبیعی انجام شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه، افزود: شهرستان بانه در حال حاضر تعداد 5 اثر طبیعی در فهرست میراث ملی طبیعی کشور را به ثبت رسانده است.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی تک درخت افرای قفقازی در بانه

شناسایی تک درخت افرای قفقازی در بانه