مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آذر 1399 ساعت 08:152020-12-09اقتصادي

هزاران فایده از خارشتر خراسان جنوبی


مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با بیان اینکه تولید علوفه خارشتر بسیار ارزان برای دام است، گفت: یکی از ویژگی های این گیاه، تولید ترنجبین است که داروسازی و صادرات کاربرد دارد.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با بیان اینکه تولید علوفه خارشتر بسیار ارزان برای دام است، گفت: یکی از ویژگی های این گیاه، تولید ترنجبین است که داروسازی و صادرات کاربرد دارد.

مریم جوادی بایگی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: خارشتر یکی از گیاهان سازگار با آب هایی با درجه سختی بالا است که قابلیت رشد در شرایط بیابانی خشک و نیمه خشک را دارد.

وی با بیان اینکه توسعه این گیاه از طریق قلمه زدن و کاشت بذر بوده و به صورت خودرو در دشت ها سبز می شود، افزود: این گیاه از گیاهانی است که محصولات آن به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنایع دام، صنایع غذایی و صنایع دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با بیان اینکه از گل های آن برای پرورش زنبور عسل و تولید عسل خارشتر استفاده می شود، تصریح کرد: از مزایای خار شتر نسبت به یونجه می توان به نیاز آبی پایین، هزینه کاشت و نگه داری کمتر، قابلیت نگه داری بیشتر و چند وجهی بودن خواص خارشتر برای استفاده در صنایع دامی تولید عسل و طب سنتی نام برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزاران فایده از خارشتر خراسان جنوبی

هزاران فایده از خارشتر خراسان جنوبی