مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آذر 1399 ساعت 07:352020-12-09پزشكي

جدا کردن اسپرم های با کیفیت با امواج صوتی!


یک دستگاه جدید که با نظارت رضا نصرتی محقق ایرانی دانشگاه موناش ساخته شده است، می تواند با امواج صوتی در هر ثانیه 140 اسپرم با کیفیت را غربال کند و بیش از 60 هزار اسپرم با کیفیت بالا را طی یک ساعت جدا کند.

- یک دستگاه جدید که با نظارت "رضا نصرتی" محقق ایرانی دانشگاه "موناش" ساخته شده است، می تواند با امواج صوتی در هر ثانیه 140 اسپرم با کیفیت را غربال کند و بیش از 60 هزار اسپرم با کیفیت بالا را طی یک ساعت جدا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، محققان امواج صوتی را در مایع بکار گرفتند تا به رویکرد جدیدی برای تولید مثل انسان برسند.

بر اساس یک مطالعه که در مجله Lab on a Chip منتشر شده است، یک دستگاه جدید می تواند با استفاده از امواج صوتی، اسپرم های با کیفیت بالا را از اسپرم های بی کیفیت برای کمک به زوج های نابارور جدا کند.

این فرآیند جدید و سریع و خودکار صوت در مایع (acoustofluidic) توسط گروهی از مهندسان مکانیک و هوافضای دانشگاه موناش (Monash) ابداع شده است و اسپرم ها را با مورفولوژی طبیعی سر و یکپارچگی دی ان ای با کیفیت بالا از نمونه های خام منی جدا می کند.

این دستگاه جدید می تواند تقریباً 140 اسپرم را در هر ثانیه پردازش کرده و بیش از 60 هزار اسپرم با کیفیت را در کمتر از 50 دقیقه انتخاب کند که مقدار قابل توجه و قابل قبولی از اسپرم ها برای انجام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدا کردن اسپرم های با کیفیت با امواج صوتی!

جدا کردن اسپرم های با کیفیت با امواج صوتی!