مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آذر 1399 ساعت 05:352020-12-09سياسي

بودجه دانشگاه ها و علم و فناوری از بودجه جاری دولت کمتر است


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: محورهایی که در بودجه 1400 در زمینه آموزش عالی، دانشگاه ها و علم و فناوری دیده شده است، خیلی پایین تر از بودجه جاری خود دولت است.

- احمد حسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت بودجه دانشگاه ها و آموزش عالی در لایحه بودجه سال 1400 گفت: بسیاری از دانشگاه ها مانند دانشگاه فنی و حرفه ای نیاز به تجهیز و توسعه دارند تا در مسیر برنامه ششم توسعه به جایگاه واقعی خود برسند این درحالی است که ما در این خصوص از برنامه عقب هستیم.

وی ادامه داد: محورهایی که در بودجه 1400 در زمینه آموزش عالی و علم و فناوری دیده شده است، خیلی پایین تر از بودجه جاری خود دولت است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره نقاط ضعف و مشکلات لایحه بودجه 1400 دانشگاه ها گفت: نحوه اختصاص بودجه به دانشگاه ها و علم و فناوری خود نقطه ضعف بودجه است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال، سال جهش تولید بوده و محوریت با فناوری و تحقیقات است باید این مسیر ادامه یافته و یک سهم خاصی از بودجه به آن اختصاص می یافت.

فلاحی افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای برای توسعه، نیاز دارد که تجهیز شود و تجهیز این دانشگاه، نیاز به سرمایه گذاری دارد که باید به آن توجه ویژه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بودجه دانشگاه ها و علم و فناوری از بودجه جاری دولت کمتر است

بودجه دانشگاه ها و علم و فناوری از بودجه جاری دولت کمتر است